Kurs Employer branding -avlyst grunnet få påmeldte

Kampen om den beste kompetansen spisser seg til. Den kommende generasjonen med arbeidstakere stiller stadig høyere krav til sine arbeidsgivere enn den forrige generasjonen. Samtidig vet vi at tilgang på ny arbeidskraft har blitt en av de største barrierene for vekst – spesielt i den nord-norske økonomien.

Det er summen av disse faktorene som gjør at stadig flere bedrifter jobber målrettet med employer branding i sitt kommunikasjonsarbeid.


Men hvor starter man? Historisk sett har rekruttering (employer) og markedsføring (branding) vært to ulike funksjoner til en bedrift, og det utgjør ofte en utfordring når dagens arbeidsmarked krever at disse funksjonene jobber så målrettet sammen.


Kurset handler om employer branding, og deltakerne vil både få en innføring i hva som definerer employer branding, hvilken konkret verdi det representerer for deres organisasjon, og hvordan det i praksis gjøres i dag. Det vil legges opp til en del praktisk arbeid, og det er derfor et kurs som er best egnet for de som til daglig jobber strategisk og/eller utøvende med kommunikasjons-, markeds-, eller rekrutteringsarbeidet til en organisasjon.


Dagskurs på 6 timer i Storfjord.



HVOR

Skibotn Hotell, Skibotsveien 421, 9143 Skibotn

Avlyst

NÅR

8.november
9.30-15.00

PÅMELDINGSFRIST

30. oktober 2023

PRIS

1500 kr per pers. ved flere deltakere fra samme bedrift er prisen 750 kr for alle deltakere etter første påmelding

Informasjon

Påmeldingsfrist: 30. oktober2023


Dato: 8. november 2023


Kategori: Rekruttering, kommunikasjon og markedsføring


Antall plasser: 45


Undervisningsspråk: Norsk

Har du spørsmål ta kontakt

Beskrivelse av kurset

  • Praktisk info

    Tid: 8.november kl 9.30-15.00

    Sted: Skibotn Hotel, Skibotsveien 421

    9143 Skibotn

    Pris: 1500kr per pers. Ved flere deltakere fra samme bedrift er prisen 750kr for alle deltakere etter første påmelding.

    Overnatting: Det er mulig å booke rom på Skibotn Hotel, kr 1195,- per natt. Kontakt hotellet på epost:

    post@skibotnhotel.no for rom. 

  • Målgruppe

    Kurset vil være egnet for alle organisasjoner som har ansvaret for egen rekruttering. Det anbefales, som nevnt ovenfor, at ansatte som til daglig jobber strategisk og/eller utøvende med kommunikasjons-, markeds-, eller rekrutteringsarbeidet deltar på vegne av en organisasjon.

    Innholdet i kurset er universelt, og vil være egnet for både små og større bedrifter


  • Dette lærer jeg

    • Ha en bedre forståelse av hvordan man markedsfører egen bedrift som en attraktiv plass å jobbe, og hvordan dette kan gjøres gjennom enkel innsats i f.eks. sosiale medier og gjennom annet kommunikasjonsarbeid.
    • Ha en bedre forståelse av "kundereisen" til en person som søker arbeid.
    • Være istand til å skrive bedre stillingsannonser som selger inn arbeidsplassen.
    • Vite mer om hvilke aspekter av arbeidsplassen som kan/bør fremheves (jmf. deres employer branding-strategi).
    • Kunne litt om hvordan man også jobber med annonsering og målstyring for å nå de rette kandidatene.

  • Kursleverandør

    Foreleser:

    Cato Birkestrand


    Birkestrand er strategisk rådgiver i det prisvinnende byrået Spoon. Spoon jobber til daglig med employer branding for nasjonale bedrifter som Skanska, OBOS, Kiwi og EY - men Birkestrand bistår også regionale og lokale Nord-Norske bedrifter med deres marked- og kommunikasjonsarbeid - herunder også employer branding.

    Cato har selv en mastergrad i markedsføring, ledelse og innovasjon fra UiT Norges arktiske universitet, og har tidligere fungert som foreleser på universitetet, prosjektleder og rådgiver for andre mediebedrifter.



    Hvem er Spoon?


    Spoon løfter merkevaren din i skjæringspunktet mellom virksomhet og samfunn. De lever etter ideen om at virkeligheten slår fiksjon. Det er derfor de bruker redaksjonelle metoder og sanne historier for å engasjere publikum.


    Deres tjenester:


    • Employer branding

    • Innholdsstrategi

    • Idé og konseptutvikling

    • Design

    • Foto- og videoproduksjon

    • Søkemotoroptimalisering

    • Performance marketing

    • Podkast

    • Atferdsvitenskap


Share by: