Kurs i digital markedsføring med Hensikt - Ditt lokale mediebyrå

Digital markedsføring


  • strategi, synlighet og nettside
  • Community Management på Facebook og Instagram - innholdsplan + Business Manager-GOOGLE
  • GOOGLE ANALYTICS, GOOGLE ADS OG SEO


Ønsker du å heve din digitale kompetanse for din bedrift? Da burde du se her!


3-dagers kurs der du lærer mye om digital markedsføring. 
Kurset gir deg et innblikk i digitale kanaler og nettsider før vi ser nærmere på Facebook og Instagram som verktøy, herunder community management og business manager. Siste dag av kurset bruker vi på å dykke ned i Google sine verktøy og søkemotoroptimalisering.



Kurset er organisert av prosjektet Kompetansepilot i samarbeid med Lyngen Kommune og Campus Nord-Troms.


HVOR

Auditorium Eidebakken skole, Lyngseidet

NÅR

7-9. november 2022

PÅMELDINGSFRIST

6.november 2022

PRIS

1000 kr per deltaker

Informasjon

Påmeldingsfrist: 6.november 2022


Dato : 7-9. november 2022


Kategori: Digital markedsføring


Antall plasser: Begrenset


Undervisningsspråk: Norsk


Ved spørsmål ta kontakt på e-post:

Tuomi-Tuulia.Ervasti@lyngen.kommune.no

Beskrivelse av kurset

  • Praktisk info

    Dato og klokkeslett: 7-9.november fra kl. 1200-1600

    Sted: Auditorium Eidebakken skole

    Adresse: Skoleveien 29, 9060 Lyngseidet


    Kurset er åpent for alle og vil være et tre dagerskurs som utgjør totalt 12t. 


    Kurset gjennomføres med fysisk oppmøte for deltakerne med foreleser tilstede. Alle bør ta med egen bærbar pc for å kunne arbeide med sine egne profiler.  


    Forelesere:


    David Bjørnstad

    David har i dag ansvaret for den operative leveransen av tjenestene som omhandler sosiale medier og programmatisk kjøp i Hensikt. Han har bakgrunn fra de mer kreative delene av bransjen, noe som gjør han observant både teknisk og estetisk på utformingen av reklamen som promoteres.

    David jobber daglig med å hjelpe og rådgi kunder med kommunikasjon i digitale kanaler. Han elsker å holde seg oppdatert og har ukentlig dialog med de største mediehusene i Norge, i tillegg til tett dialog med kontakter i de største sosiale mediene. På kundesiden har han jobbet tett med blant annet Mesterhus, hvor han har hatt rolle som operativ rådgiver. I denne rollen har han jobbet med å finne kjernemålgruppene til Mesterhus på tvers av kanalene. Noe som har gitt gode resultater for Mesterhus.


    Ståle Marthinsen

    Ståle er en effektiv og systematisk rådgiver som jobber målrettet og brenner for god rådgiving med kundens behov og utfordringer i fokus. Ståle er opptatt av å skape gode og ærlige relasjoner med kundene sine for å sikre transparens, kompetanseoverføring og maksimalt uttak av alle aktiviteter. Ståle jobber i dag med kunder som Eiendomsmegler1, Totaleiendom, Perpetuum, Bukta open air festival og Visit Tromsø hvor han bistår med prosjektledelse på større prosjekter og produkt/tjenesteutvikling, rådgiving rundt betalt annonsering på tvers av kanaler, medieplanlegging, månedlig rapportering av effekt, strategimøter, planlegging, gjennomføring og sluttrapportering av kampanjer. Ståle er

    utdannet innen markedsføring og har lang erfaring fra rådgiving og salg av analoge og digitale produkter og tjenester mot bedrifter og organisasjoner.


    Morten Kleven

    Morten har jobbet 5 år i Hensikt og er fagansvarlig for Betalt Søk og operativ leder for performance-avdelingen til Hensikt. Jobber med små lokale og større nasjonale kunder, Morten har en systematisk tilnærming til faget, og blir aldri helt fornøyd med resultatene da han mener det alltid er rom til forbedringer. Det kan være å ta i bruk nye muligheter eller drive iherdig A/B-testing. Morten ser alltid etter muligheten til å forbedre resultater. I tillegg formidler han teknisk informasjon på en lettfattelig måte, som gjør at man uten dyp innsikt i faget klarer å henge med.



    Pris: kr 1000 per deltaker. Denne prisen gjelder for hele kurset (3 dager), og inkluderer enkel servering. 


    Påmeldingsfrist: 6.november 2022

  • Målgruppe

    Dette kurset er for deg som arbeider med eller har behov for å utvikle ferdigheter innen

    kommunikasjon og/eller markedsføring. 


  • Dette lærer du

    Kurset tar sikte på å bidra til økt kompetanse i bedriftene hva angår digital markedsføring. I kurset viser vi deg hvordan du lager kampanjer på Facebook og Instagram for derigjennom å øke salget eller nå ut til kundene. 



  • Innhold

    Dag 1 

    Mandag 7.nov fra kl. 1200-1600: 

    Digital markedsføring - overordnet strategi, synlighet og nettside


    Dag 2

    Tirsdag 8.nov fra kl. 1200-1600: 

    Community Management på Facebook og Instagram - innholdsplan + Business Manager


    Dag 3 

    Onsdag 9.nov fra kl. 1200-1600: 

    Google - Google Analytics, Google Ads og SEO


    Program oppdateres fortløpende. 


      

Påmelding til kurset

Kurs digital markedsføring

Share by: